دبير دين و زندگي
ديني

 

خواندن توضیحات شیخ عباس ۷۴ ساله، که ۳۶ سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده است، در مورد راز جریان آب در اطراف قبر علمدار کربلا خالی از لطف نیست.
  شیخ عباس ۷۴ ساله، که ۳۶ سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده، در مورد جریان آب دور قبر علمدار کربلا توضیحاتی داده است .

وی گفت: قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از ۴۰۰ سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 24 خرداد 1392برچسب:, :: 10:58 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

 

مناجات انجیلیه مفصل ترین مناجاتی است که از امام سجاد (ع) نقل شده است و وجه تسمیه آن این است که فقرات این دعا شبیه اکثر فقرات و مواعظ انجیل است که بر حضرت عیسی (ع) نازل شده و نه انجیلی که هم اکنون بین نصاری است.
 امام سجاد (ع) چهارمین امام شیعیان است. ایشان دوران رشد خود را در عهد امامت امام مجتبی (ع) و پدر خود حسین بن علی (ع) سپری کرد. در کربلا حاضر شد، اما به دلیل بیماری نتوانست در جنگ شرکت کند. پس از آن قریب 34  سال (تا سال ۹4 قمری) رهبری شیعیان را بر عهده داشت. این دوره، دوره ای سخت بود و شیعیان به شدت تحت فشار امویان قرار داشتند. آن حضرت از راه های گوناگون توانست شیعیان خالص را در اطراف خویش گرد آورد و راه را برای فرزندش امام باقر (ع) باز کند. از مهم ترین یادگارهای امام سجاد (ع) دعاهای آن حضرت است که مشحون از مفاهیم عالی اخلاقی و عبادی و سیاسی است. مجموعه این دعاها به صورت کتاب بسیار نفیسی به نام «صحیفه کامله سجادیه» درآمده است. و رساله ای هم از آن حضرت به جا مانده که به نام «رساله حقوق» معروف است.

زندگینامه امام سجاد(ع)

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 24 خرداد 1392برچسب:, :: 10:45 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

 

 
کارشناس یک امور تربیتی گفت: مهم‌ترین مزیت اضطراب ایجاد انگیزه فعالیت در انسان است اما اگر میزان اضطراب در فرد خیلی شدید باشد باعث ایجاد اختلال در فعالیت شخص می‌شود.
حسن ولی‌پور - افزود: اگر کسی درس نخوانده و از امتحان می‌ترسد، این ترس، اضطراب محسوب نمی‌شود چرا که ترس علت دارد و فرد می‌داند با آوردن نمره پایین یا تجدید شدن از طرف خانواده بازخواست می‌شود.

وی ادامه داد: طبیعی است دانش‌آموزی که خوب درس خوانده، نباید از امتحان بترسد اما برخی از این افراد بدون علت می‌ترسند که این نشان از اضطراب امتحان دارد. اضطراب ممکن است مفید هم باشد مثلا اگر فرد اضطراب نداشته باشد ممکن است برای رفتن به مدرسه از خواب بیدار نشود یا اصلا درس نخواند.

ولی‌پور تصریح کرد: مهم‌ترین مزیت اضطراب ایجاد انگیزه فعالیت در انسان است اما اگر میزان اضطراب در فرد خیلی شدید باشد باعث ایجاد اختلال در فعالیت شخص می‌شود مثل دانش‌آموزی که درس خوانده ولی استرس امتحان مانع از جواب دادن او به سوالات می‌شود.

وی اضطراب امتحان را دلهره و نگرانی که معمولا افراد در مواجهه با موقعیتی به نام امتحان با آن روبرو می‌شوند، دانست و گفت: این افراد هنگام شرکت در امتحان دچار فراموشی می‌شوند، هنگام امتحان تمرکزحواس ندارند و نمی‌توانند آموخته‌های خود را تنظیم کنند، همچنین دچار خشکی دهان، تپش قلب، تعریق و غیره می‌شوند.

ولی‌پور علائم اضطراب امتحان را به چهار دسته علائم احساسی، رفتاری، فکری و جسمانی تقسیم کرد و افزود: این افراد احساس دلهره دارند که علائمی چون قدم زدن، پابه زمین زدن، محکم به صندلی چسبیدن را نیز به همراه دارد همچنین این فرد تفکراتی مانند اینکه از عهده امتحان برنمی آید، نمره خیلی پایین می‌گیرد و دیگر همکلاسی‌ها، وی را مسخره می‌کنند، دارد.

وی تصریح کرد: این اشخاص با افزایش خودآگاهی از علائم شناختی و جسمانی اضطراب، مثبت‌اندیشی، تغذیه مناسب، استراحت کافی، مرور دروس در شب امتحان، حضور به موقع در جلسه آزمون می‌توانند از میزان استرس خود بکاهند.
 
پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, :: 3:8 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

قلیان باعث کاهش رسیدن اکسیژن به پوست می شود و منافذ پوست را برای رسیدن به اکسیژن می بندد.
مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد، هر پک قلیان یا سیگار باعث کاهش اکسیژن رسانی به پوست به اندازه یک ساعت می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عده زیادی پول زیادی را وقت خرید کرم ها و لوسیون ها می کنند اما هرگز از خود نمی پرسند که آیا برای داشتی پوستی صاف و شفاف همین کافی است؟

بررسی ها نشان می دهند، سیگار علاوه بر عوارضی چون حمله های قلبی و انواع سرطان ها مشکلات ریوی هم ایجاد می کند و باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شود.

قلیان باعث کاهش رسیدن اکسیژن به پوست می شود و منافذ پوست را برای رسیدن به اکسیژن می بندد.

قلیان عوارض بسیار زیادی دارد و به سفید شدن موها را تسریع می بخشد.

قلیان 10 برابر بیشتر از سیگار باعث آسیب رساندن به پوست می شود و عوارض و خطرات بسیاری را برای پوست به وجود می آورد.

پنج شنبه 2 خرداد 1392برچسب:, :: 1:18 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.