دبير دين و زندگي
ديني

‏‏بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار اقشار مختلف مردم به ‏مناسبت نيمه‏ى شعبان (۱۳۸۴/۰۶/۲۹ )

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحيم‏
اين روز بزرگ را به همه‏ى منتظران و همه‏ى عاشقان و همه‏ى مواليان اهل بيت، بخصوص شما برادران و خواهران عزيزى كه در اين‏جا تشريف داريد، تبريك عرض مى‏كنم.
در حقيقت ولادت اين بزرگوار يك عيد حقيقى است؛ لذا بزرگداشت خاطره‏ى اين روز و اين ساعت هرگز از ياد معتقدان به مهدويت نخواهد رفت. فقط مردم شيعه نيستند كه منتظر مهدى موعود (سلام‏اللَّه‏عليه) هستند، بلكه انتظار منجى و مهدى، متعلق به همه‏ى مسلمانهاست. فرق شيعه با ديگران اين است كه شيعيان آن منجى را با نام و نشان، با خصوصيات گوناگون مى‏شناسند؛ اما ديگر مسلمانان كه به منجى هم معتقدند، منجى را نمى‏شناسند؛ تفاوت، اين‏جاست؛ والّا اصل مهدويت مورد اتفاق همه‏ى مسلمانهاست. اديان ديگر هم در اعتقادات خودشان، انتظار منجى را در نهايت زمانه دارند؛ آنها هم در يك بخش از قضيه، مطلب را درست فهميده‏اند؛ اما در بخش اصلى قضيه كه معرفت به شخص منجى است، دچار نقص معرفتند. شيعه با خبر مسلّم و قطعى خود، منجى را با نام، با نشان، با خصوصيات، با تاريخ تولد، مى‏شناسد. نكاتى در اعتقاد به مهدويت هست، كه من به اجمال آنها را عرض مى‏كنم:
يك نكته اين است كه وجود مقدس حضرت بقيةاللَّه (ارواحنافداه) استمرار حركت نبوت‏ها و دعوت‏هاى الهى است از اول تاريخ تا امروز؛ يعنى همان‏طور كه در دعاى ندبه مى‏خوانيد، از «فبعض اسكنته جنّتك» - كه حضرت آدم است - تا «الى ان انتهى الامر» - كه رسيدن به خاتم‏الانبياء (صلّى‏اللَّه‏عليه‏واله) هست - و بعد مسأله‏ى وصايت و اهل بيت آن بزرگوار، تا مى‏رسد به امام زمان، همه، يك سلسله‏ى متصل و مرتبط به هم در تاريخ بشر است. اين، بدين معناست كه آن حركت عظيم نبوت‏ها، آن دعوت الهى به‏وسيله‏ى پيامبران، در هيچ نقطه‏يى متوقف نشده است. بشر به پيامبر و به دعوت الهى و به داعيان الهى احتياج داشته است و اين احتياج تا امروز باقى است و هر چه زمان گذشته، بشر به تعاليم انبيا نزديك‏تر شده است. امروز جامعه‏ى بشرى با پيشرفت فكر و مدنيت و معرفت، بسيارى از تعاليم انبيا را - كه ده‏ها قرن پيش از اين، براى بشر قابل درك نبود - درك كرده است. همين مسأله‏ى عدالت، مسأله‏ى آزادى، مسأله‏ى كرامت انسان - اين حرفهايى كه امروز در دنيا رايج است - حرفهاى انبياست. آن روز عامه‏ى مردم و افكار عمومى مردم اين مفاهيم را درك نمى‏كردند. پى‏درپى آمدن پيغمبران و انتشار دعوت پيغمبران، اين افكار را در ذهن مردم، در فطرت مردم، در دل مردم، نسل به نسل نهادينه كرده است. آن داعيان الهى، امروز سلسله‏شان قطع نشده است و وجود مقدس بقيةاللَّه‏الاعظم (ارواحنافداه) ادامه‏ى سلسله‏ى داعيان الهى است، كه در زيارت آل ياسين مى‏خوانيد: «السّلام عليك يا داعى‏اللَّه و ربّانى آياته». يعنى شما امروز همان دعوت ابراهيم، همان دعوت موسى، همان دعوت عيسى، همان دعوت همه‏ى پيغمبران و مصلحان الهى و دعوت پيامبر خاتم را در وجود حضرت بقيةاللَّه مجسم مى‏بينيد. اين بزرگوار، وارث همه‏ى آنهاست و دعوت و پرچم همه‏ى آنها را در دست دارد و دنيا را به همان معارفى كه انبيا در طول زمان آورده‏اند و به بشر عرضه كرده‏اند، فرا مى‏خواند. اين، نكته‏ى مهمى است.
نكته‏ى بعدى در باب مهدويت، انتظار فرج است. انتظار فرج يك مفهوم بسيار وسيع و گسترده‏يى است. يك انتظار، انتظارِ فرجِ نهايى است؛ يعنى اين‏كه بشريت اگر مى‏بيند كه طواغيت عالم ترك‏تازى مى‏كنند و چپاولگرى مى‏كنند و افسارگسيخته به حق انسانها تعدى مى‏كنند، نبايد خيال كند كه سرنوشت دنيا همين است؛ نبايد تصور كند كه بالاخره چاره‏يى نيست و بايستى به همين وضعيت تن داد؛ نه، بداند كه اين وضعيت يك وضعيت گذراست - «للباطل جولة» - و آن چيزى كه متعلق به اين عالم و طبيعت اين عالم است، عبارت است از استقرار حكومت عدل؛ و او خواهد آمد. انتظار فرج و گشايش، در نهايت دورانى كه ما در آن قرار داريم و بشريت دچار ستم‏ها و آزارهاست، يك مصداق از انتظار فرج است، ليكن انتظار فرج مصداق‏هاى ديگر هم دارد. وقتى به ما مى‏گويند منتظر فرج باشيد، فقط اين نيست كه منتظر فرج نهايى باشيد، بلكه معنايش اين است كه هر بن‏بستى قابل گشوده شدن است. فرج، يعنى اين؛ فرج، يعنى گشايش. مسلمان با درسِ انتظار، فرج مى‏آموزد و تعليم مى‏گيرد كه هيچ بن‏بستى در زندگى بشر وجود ندارد كه نشود آن را باز كرد و لازم باشد كه انسان نااميد دست روى دست بگذارد و بنشيند و بگويد ديگر كارى نمى‏شود كرد؛ نه، وقتى در نهايتِ زندگىِ انسان، در مقابله‏ى با اين‏همه حركت ظالمانه و ستمگرانه، خورشيدِ فرج ظهور خواهد كرد، پس در بن‏بست‏هاى جارى زندگى هم همين فرج متوقَّع و مورد انتظار است. اين، درس اميد به همه‏ى انسانهاست؛ اين، درس انتظار واقعى به همه‏ى انسانهاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‏اند؛ معلوم مى‏شود انتظار، يك عمل است، بى‏عملى نيست. نبايد اشتباه كرد، خيال كرد كه انتظار يعنى اين‏كه دست روى دست بگذاريم و منتظر بمانيم تا يك كارى بشود. انتظار يك عمل است، يك آماده‏سازى است، يك تقويت انگيزه در دل و درون است، يك نشاط و تحرك و پويايى است در همه‏ى زمينه‏ها. اين، در واقع تفسير اين آيات كريمه‏ى قرآنى است كه: «و نريد ان نمن على الذين استضعفوا فى الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثين» يا «ان الارض للَّه يورثها من يشاء من عباده و العاقبة للمتقين». يعنى هيچ‏وقت ملت‏ها و امت‏ها نبايد از گشايش مأيوس شوند. بقیه در ادامه مطلب

 

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 2 دی 1392برچسب:نیمه شعبان, رهبری, :: 9:50 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

امام زمان(عج) از نگاه مقام معظم رهبرى

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
دو شنبه 2 دی 1392برچسب:امام زمان (عج), رهبری, :: 9:46 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

 

خواندن توضیحات شیخ عباس ۷۴ ساله، که ۳۶ سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده است، در مورد راز جریان آب در اطراف قبر علمدار کربلا خالی از لطف نیست.
  شیخ عباس ۷۴ ساله، که ۳۶ سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده، در مورد جریان آب دور قبر علمدار کربلا توضیحاتی داده است .

وی گفت: قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از ۴۰۰ سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 24 خرداد 1392برچسب:, :: 10:58 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

 

مناجات انجیلیه مفصل ترین مناجاتی است که از امام سجاد (ع) نقل شده است و وجه تسمیه آن این است که فقرات این دعا شبیه اکثر فقرات و مواعظ انجیل است که بر حضرت عیسی (ع) نازل شده و نه انجیلی که هم اکنون بین نصاری است.
 امام سجاد (ع) چهارمین امام شیعیان است. ایشان دوران رشد خود را در عهد امامت امام مجتبی (ع) و پدر خود حسین بن علی (ع) سپری کرد. در کربلا حاضر شد، اما به دلیل بیماری نتوانست در جنگ شرکت کند. پس از آن قریب 34  سال (تا سال ۹4 قمری) رهبری شیعیان را بر عهده داشت. این دوره، دوره ای سخت بود و شیعیان به شدت تحت فشار امویان قرار داشتند. آن حضرت از راه های گوناگون توانست شیعیان خالص را در اطراف خویش گرد آورد و راه را برای فرزندش امام باقر (ع) باز کند. از مهم ترین یادگارهای امام سجاد (ع) دعاهای آن حضرت است که مشحون از مفاهیم عالی اخلاقی و عبادی و سیاسی است. مجموعه این دعاها به صورت کتاب بسیار نفیسی به نام «صحیفه کامله سجادیه» درآمده است. و رساله ای هم از آن حضرت به جا مانده که به نام «رساله حقوق» معروف است.

زندگینامه امام سجاد(ع)

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 24 خرداد 1392برچسب:, :: 10:45 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

 

 
کارشناس یک امور تربیتی گفت: مهم‌ترین مزیت اضطراب ایجاد انگیزه فعالیت در انسان است اما اگر میزان اضطراب در فرد خیلی شدید باشد باعث ایجاد اختلال در فعالیت شخص می‌شود.
حسن ولی‌پور - افزود: اگر کسی درس نخوانده و از امتحان می‌ترسد، این ترس، اضطراب محسوب نمی‌شود چرا که ترس علت دارد و فرد می‌داند با آوردن نمره پایین یا تجدید شدن از طرف خانواده بازخواست می‌شود.

وی ادامه داد: طبیعی است دانش‌آموزی که خوب درس خوانده، نباید از امتحان بترسد اما برخی از این افراد بدون علت می‌ترسند که این نشان از اضطراب امتحان دارد. اضطراب ممکن است مفید هم باشد مثلا اگر فرد اضطراب نداشته باشد ممکن است برای رفتن به مدرسه از خواب بیدار نشود یا اصلا درس نخواند.

ولی‌پور تصریح کرد: مهم‌ترین مزیت اضطراب ایجاد انگیزه فعالیت در انسان است اما اگر میزان اضطراب در فرد خیلی شدید باشد باعث ایجاد اختلال در فعالیت شخص می‌شود مثل دانش‌آموزی که درس خوانده ولی استرس امتحان مانع از جواب دادن او به سوالات می‌شود.

وی اضطراب امتحان را دلهره و نگرانی که معمولا افراد در مواجهه با موقعیتی به نام امتحان با آن روبرو می‌شوند، دانست و گفت: این افراد هنگام شرکت در امتحان دچار فراموشی می‌شوند، هنگام امتحان تمرکزحواس ندارند و نمی‌توانند آموخته‌های خود را تنظیم کنند، همچنین دچار خشکی دهان، تپش قلب، تعریق و غیره می‌شوند.

ولی‌پور علائم اضطراب امتحان را به چهار دسته علائم احساسی، رفتاری، فکری و جسمانی تقسیم کرد و افزود: این افراد احساس دلهره دارند که علائمی چون قدم زدن، پابه زمین زدن، محکم به صندلی چسبیدن را نیز به همراه دارد همچنین این فرد تفکراتی مانند اینکه از عهده امتحان برنمی آید، نمره خیلی پایین می‌گیرد و دیگر همکلاسی‌ها، وی را مسخره می‌کنند، دارد.

وی تصریح کرد: این اشخاص با افزایش خودآگاهی از علائم شناختی و جسمانی اضطراب، مثبت‌اندیشی، تغذیه مناسب، استراحت کافی، مرور دروس در شب امتحان، حضور به موقع در جلسه آزمون می‌توانند از میزان استرس خود بکاهند.
 
پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, :: 3:8 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

قلیان باعث کاهش رسیدن اکسیژن به پوست می شود و منافذ پوست را برای رسیدن به اکسیژن می بندد.
مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد، هر پک قلیان یا سیگار باعث کاهش اکسیژن رسانی به پوست به اندازه یک ساعت می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عده زیادی پول زیادی را وقت خرید کرم ها و لوسیون ها می کنند اما هرگز از خود نمی پرسند که آیا برای داشتی پوستی صاف و شفاف همین کافی است؟

بررسی ها نشان می دهند، سیگار علاوه بر عوارضی چون حمله های قلبی و انواع سرطان ها مشکلات ریوی هم ایجاد می کند و باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شود.

قلیان باعث کاهش رسیدن اکسیژن به پوست می شود و منافذ پوست را برای رسیدن به اکسیژن می بندد.

قلیان عوارض بسیار زیادی دارد و به سفید شدن موها را تسریع می بخشد.

قلیان 10 برابر بیشتر از سیگار باعث آسیب رساندن به پوست می شود و عوارض و خطرات بسیاری را برای پوست به وجود می آورد.

پنج شنبه 2 خرداد 1392برچسب:, :: 1:18 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

حجت‌الاسلام ‌و المسلمين عليرضا پناهيان که در همايش سبک زندگي اسلامي ايران سخن مي‌گفت افزود: کساني که شعار نه غزه و نه لبنان جانم فداي ايران سر مي‌دادند حاضرند ايران را فداي خودشان کنند اما امثال شهيد شاطري‌ها هزاران جان نثار براي ايران تربيت کرده‌اند.

وي افزود: کسي که شعار نه غزه نه لبنان را سر‌مي‌دهد حتي فاقد شعور ملي است چه رسد به شعور سياسي زيرا افق جهاني نگاه جمهوري اسلامي، ايران را در جايگاه برتر منطقه‌اي و جهاني نشانده و استکبار از اين وضع هراس دارد در غير اين صورت وقتي که نگاه مسئولان ما منحصر به چهارديواري ايران شد در نهايت تبديل مي‌شويم به يکي از عمال استکبار و برخي اين را متوجه نيستند.
بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 14:51 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

پاسخ حضرت آیت‌الله بهجت به شبهه وهابی‌ها در توسل به اهل بیت(ع)
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۳
حضرت آیت‌الله ‌العظمی بهجت می‌فرماید: آیا می‌شود چیزی شرک باشد و استثنائاً در شرع وارد شده باشد؟ اگر پیغمبری قائل به شرک باشد و دعوت به شرک کند، آیا کسی سخن او را باور می‌کند؟!

به گزارش  فارس، حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) در کتاب «پرسش‌های شما، پاسخ‌های آیت‌الله بهجت» در پاسخ به این سؤال که چرا وهابی‌ها بوسیدن ضریح و توسل به اولیای الهی را شرک می‌دانند؟ می‌فرمایند:

«ابن تیمیه» که بوسیدن ضریح و توسل به اولیای خدا را شرک و حرام می‌داند، به خود اشکال می‌کند که اگر به ما بگویید: پس چه طور استلام حجرالأسود و تقبیل و بوسیدن و تبرک به آن در حج، و نیز طواف کردن بر گرد بیت‌الله الحرام، از پیغمبر اکرم (ص) مأثور و سنت است؟ در جواب می‌گوییم: «هکذا وردا!»؛ در شریعت چنین وارد شده است!‌

آیا می‌شود چیزی شرک باشد و استثنائاً مشروع بوده و در شرع وارد شده باشد؟! اگر پیغمبری قائل به شرک باشد و دعوت به شرک کند، آیا کسی سخن او را باور می‌کند؟! آیا شرک فقط در خصوص حجر‌الأسود و طواف مانعی ندارد؟!

و آیا اساساً شرک (که نقلا ممتنع است) قابل تخصیص است؟! طواف کردن بر گرد خانه‌ خدا که از سنگ است هم همین طور، زیرا تعظیم یک سنگ و چرخیدن بر دور احجار و تعظیم آن‌ها به نظر شما شرک و کفر است ولی مستثنی است.

آیا خدا و رسول که ما را به حج و طواف خانه‌ خود - که از اعظم واجبات و مراتب بندگی در اسلام است - دعوت کرده‌اند، به شرک و کفر دعوت کرده‌اند؟! و آیا خود پیغمبر هم در طواف خانه‌ خدا و استلام حجر به نوعی شرک و کفر مرتکب و معتقد بوده است؟! آری، ائمه و شیوخ المسلمین که «یطاعون و لا یعصون» (از آن‌ها طاعت می‌شود و هرگز از آنان نافرمانی نمی‌شود) این گونه سخنان را می‌گویند!

اگر کسی کافر باشد و از طرفی به اهل بیت (ع) هم محبت داشته باشد سودی برای او خواهد داشت؟!

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 1:18 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

ر مورد مطالعه

سی نکته در مورد مطالعه
 

1- بار اول سریع بخوانید و یک ارزیابی سریع روی تمام مطالب کتاب داشته باشید .

2- مطالب آسان را سریع و مطالب دشوار را آهسته بخوانید و بعد از خواندن هر بخش یادداشت برداری کنید .

3- اعتماد به نفس داشته باشید ، به خود روحیه ی مثبت داده و ترس به خود راه ندهید .

4- به هنگام خستگی مطالعه نکنید .

5- به مثال ها دقت کنید ومطالب خوانده شده را یاد آوری نمایید .

6- بهتر است مثلاً به جای 6 ساعت مطالعه ی متوالی ، 6 جلسه ی یک ساعته برای درس اختصاص دهید تا

مطالب در حافظه ی بلند مدت شما سازمان دهی شود .

7- بهترین زمان مطالعه قبل از استراحت یا خواب می باشد تا اقلام خوانده شده در حافظه جای گیرند .

8- مطالبی را که بر آن ها تسلط ندارید بشتر بخوانید ، نه مطالبی را که قبلاً یاد گرفته اید .

9- به آنچه که یاد می گیرید فرصت بدهید استحکام پیدا کند .

10- به عواملی که موجب فراموشی می شود توجه کنید .الف) تداخل   ب) عدم استفاده از یاد گیریها

11- خط کشیدن زیر کلمات روش موثری است اما یادداشت برداشتن موثرتر می باشد .

12- به توانایی های خود تکیه کنید واعتماد به نفس را در خود تقویت نمایید . (تلقین مثبت من می توانم )

13- دقیق خواندن هم غنای معرفتی را بالا می برد و هم مطالب را به صورت لذت بخش در می آورد . برای بالا

بردن دقت مطالعه ، لازم است مهارت های سازماندهی ، خلاصه نویسی و نقد مطالب کتاب را مورد بررسی

قرار داده وبه آن ها تسلط یابیم .

14- جایی آرام و پر نور انتخاب کنید که از وسایل منحرف کننده ی ذهن مانند تلفن ، تلویزیون ، رادیو و دوستان

دور باشد . ( کتابخانه ها یکی از مناسب ترین مکان ها می باشند .)

15- پیش از شروع مطالعه همه موارد و وسایل مورد نیاز را فراهم کنید .

16- سعی کنید همه روزه در جای ثلبتی مطالعه کنید . همچنین از آن محل فقط برای مطالعه استفاده نمایید .

17- بکوشید هر موضوع درسی را هر روز در ساعت بخصوصی مطالعه نمایی .

18- لب ها را حرکت ندهید وبا انگشت مطالب را دنبال نکنبد ، بلکه بانگاه از روی کلمات عبور کنید .

19- چشم خود را عادت دهید که در هر نگاه ، مقدار بیشتری از کلمات را ببینید و از برگشت ونگاه کردن دوباره

به سطرها یا کلمات قبلی پرهیز نمایی .

20- برای یادگیری تعریف ها ، کلمات مترادف و متضاد از فرهنگ لغت استفاده کنید .

21- پیشوندها و پسوندها و ریشه ی کلمات را یاد بگیرید .

22-کلمات جدیدی را که فرا گرفته اید در گفتگوهای روزانه به کار برید .

23- نمودارها ، نقشه ها ، جدول ها و تصویرها را به دقت بررسی منید .

24- برای یادداشت برداری از کلمات و عبارات خاص خود استفاده کنید .

25- اوقات حداکثر و حداقل کارایی خود را بشناسید .

26- هدر دهنده های وقت را بشناسید و بر آنها نظارت و تسلط داشته باشید .

27- به خود وعده ی پاداش دهید.

28- همیشه سعی کنید مطالب کلی را قبل از اجزاء تشکیل دهنده ی آن در نظر بگیرید (اگر به کل توجه نکنید ،

نمی توانید تمرکز داشته باشید . )

29- از کارت های تند خوانی استفاده کنید .

30- درباره ی آنچه یاد گرفته اید ، بیاندیشید .

 

کسب آمادگی برای امتحان :

هر روز درس بخوانید - روی یادداشت های خود کار کنید - نقاط ضعف و مشکلات خود را رفع کنید - قبل از

امتحان ورزش سبکی انجام دهید - در زمان امتحانات از مواد قندی بیشتر استفاده کنید چون مغز انسان در

موقع مطالعه به قند بیشتری نیاز دارد - یک ساعت قبل از امتحان غذای سبکی بخورید یا اصلاً نخورید چون خون

به جای رفتن به مغز ، صرف هضم غذا می شود - شب قبل از امتحان خوب بخوابید ودر موقع امتحان خونسرد

باشید .

جمعه 6 ارديبهشت 1392برچسب:نکات مهم برای مطالعه دروس, :: 1:58 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

کد خبر: ۳۱۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
منشور ملي حقوق دانش آموز با 7 فصل و 54 ماده سالهاست كه حقوق دانش آموزان ايراني را تعريف كرده ولي عدم آگاهي معلمان و دانش آموزان از اين حقوق موجب شده تا برخی صدمات در طول دوران تحصیل متوجه آنها

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:جزئیات منشور حقوقي دانش آموزی , :: 23:12 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.